ROZWÓJ W POLSCE

Perspektywy rozwoju działalności w Polsce wyglądają bardzo obiecująco. Spodziewamy się, że w roku 2018 obroty firmy FSP w Polsce wzrosną niemal trzykrotnie. Tego zdania jest dyrektor handlowy FSP Jarno Huttunen.

Kołem zamachowym rozwoju są dwa zakłady obróbki powierzchni FSP zlokalizowane w Stargardzkim Parku Przemysłowym mającym status specjalnej strefy ekonomicznej. Jeden z tych obiektów znajduje się na terenie fabryki Kalmar. Firma FSP odpowiada za lakierowanie i wykończenie żurawi załadunkowych oraz chwytni kontenerowych montowanych w zakładzie.

Drugi obiekt ulokowano na terenie otwartego jesienią 2016 r. zakładu Hydroline Oy, produkującego siłowniki hydrauliczne. Zadaniem FSP jest obsługa linii obróbki powierzchni. Oprócz linii obsługującej siłowniki hydrauliczne Hydroline firma FSP dysponuje również własnym systemem wykorzystywanym do obróbki powierzchni produktów Cargotec oraz wyrobów dostarczonych przez innych klientów.

Jarno Huttunen nie ma wątpliwości co do tego, że wolumeny polskich zakładów będą coraz większe. W związku z tym do końca bieżącego roku liczba pracowników wzrośnie do 40 osób. W razie potrzeby personel zakładu obróbki powierzchni pracuje na trzy zmiany.

Innowacyjna współpraca

„Zakład obróbki powierzchni FSP na terenie firmy Hydroline zostanie całkowicie uruchomiony po przeprowadzeniu audytu produktu, to jest przed końcem tego roku. Obiekt jest doskonale przygotowany na gwałtowny wzrost zamówień dzięki dwóm liniom malowania na mokro oraz systemu malowania proszkowego”.

„FSP i Hydroline od wielu lat wspólnie wdrażają innowacyjne rozwiązania i obsługują tych samych klientów w Finlandii. To ułatwiło nawiązanie współpracy obu firm również w Polsce”.

Zdaniem Jarno Huttunena jednym z najważniejszych atutów Polski jest położenie geograficzne. Ze Stargardu można dojechać do niemieckiej granicy w godzinę, do Berlina zaś – w dwie. Cała Europa jest w zasięgu ręki.

In Huttunen’s view, one of Poland’s most important advantages is geography. One can drive from Stargard Szczeciński to the German border in one hour and to Berlin in two. The entire Europe is near.

W ostatnich latach wiele przedsiębiorstw produkujących wyroby metalowe przenosi swoją działalność z Azji do Europy. Kraje takie jak Polska, Węgry czy Rumunia stały się atrakcyjne ze względów logistycznych. Przewóz towarów z Azji do Europy trwa od sześciu do ośmiu tygodni, natomiast realizacja dostawy na terenie Europy to kwestia dni, a nawet godzin.

Polska jest liderem pod względem jakości usług i dokumentacji

Jarno Huttunen przekonuje, że zakłady obróbki powierzchni w Polsce to pod wieloma względami czołówka europejska.

„Poziom dokumentacji i kontroli jakości jest wyższy niż w Finlandii. Polskie zakłady stanowią wzór do naśladowania w zakresie dobrych praktyk, z których korzystają oddziały FSP w innych krajach. Na ich podstawie wdrożyliśmy najlepsze praktyki w ramach całego przedsiębiorstwa”.

„W ramach procesu uruchomienia w polskich fabrykach firma FSP przeprowadziła symulację produkcji, korzystając ze specjalistycznego oprogramowania. Jej celem było szczegółowe określenie, które grupy produktów mogłyby zostać uwzględnione w procesie produkcji seryjnej i obróbki powierzchni, a także ustalenie odpowiedniego harmonogramu i alokacja niezbędnych zasobów. W ten sposób możemy zagwarantować naszym klientom optymalną jakość i bezpieczeństwo dostaw i dotrzymać uzgodnionych terminów”.

TOP